Forfatter besked

<  Sundhed og kost  ~  Kosttilskud.

Spiser du kosttilskud?

Nej
54%
[ 31 ] 54%

Ja, proteinpulver (eller lignende)
23%
[ 13 ] 23%

Ja, ekstra proteinrig mad
4%
[ 2 ] 4%

Ja, Kreatin
0%
[ 0 ] 0%

Ja, vitaminer
19%
[ 11 ] 19%

Afgivne stemmer : 57
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 22:05Indlæg: 217Geografisk sted: København
Tager I nogen form for kosttilskud?

Her tænker jeg både på proteintilskud, kreatin, ekstra vitaminer, ostevalle, æggehvide-shake eller hvad man nu kunne finde på at indtage, for at give sin krop de bedst mulige betingelser at restituere efter hård træning.

Afstemningen er sat igang, og det kunne være fedt, hvis folk lige skrev kort hvorfor de spiser hvad de spiser.

Mvh Martin.

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 23. okt 2005, 11:30Indlæg: 1194Geografisk sted: Risskov, Århus
Jeg spiser hvad jeg får fat, føden er ikke noget jeg går så meget op i.

Offline Profil
Erfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 21:33Indlæg: 401
Spiser vist utroligt usundt :oops: Bliver som regel til hjemmelavede fritter, spaghetti og lign der er nemt og idiot sikkert at lave...

Går ikke så meget op i kost tilskud, er ikke i tvivl om at de virker, men har bare aldrig kommet igang med det..

Offline Profil
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 22:05Indlæg: 217Geografisk sted: København
Jeg selv drikker proteinpulver i mælk efter hårde træninger, eller hvis jeg ikke kan komme til at spise kød til måltidet lige efter.. det er som om man ikke bliver nær så øm, som man normalt ville. Det jeg tager er udelukkende for at restituere bedre, har ingen planer om at tage på i vægt/muskelmasse.
Så spiser jeg også vitamintilskud, da jeg ikke altid er for god til at spise nok grøntsager og frugt.

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 17:53Indlæg: 2591Geografisk sted: Århus
Velocity skrev:
Spiser vist utroligt usundt :oops: Bliver som regel til hjemmelavede fritter, spaghetti og lign der er nemt og idiot sikkert at lave...

Går ikke så meget op i kost tilskud, er ikke i tvivl om at de virker, men har bare aldrig kommet igang med det..

Kalder du spaghetti og pommes frites usundt..? I så fald har du ikke lyst til at vide hvor meget utilgivelig mad jeg får indenbords i løbet af en uge...

Hvis der skulle være flere end Velocity, der synes at de spiser åh så forfærdelig usundt, så gider jeg ikke høre på dem, for der ingen, og jeg gentager: INGEN, der spiser usundere og med mindre omtanke end jeg!

I må ikke tro at det er noget jeg er stolt af (selvom det måske lyder sådan), tværtimod, for jeg har det faktisk temmelig dårligt med det i øjeblikket, men hey, nu har jeg da ikke spist slik i 3 dage... okay måske en enkelt gang.... okay, måske et par gange, men det har ikke været noget særligt (og med "ikke noget særligt" mener jeg mindre end for 300 kr. slik i Aldi hahahahaHAHAHAHA! :wink:)... Christoffer ved hvad jeg snakker om :D.... og søren too...

Billede
Offline Profil
BrugerBrugerTilmeldt: 28. sep 2005, 16:58Indlæg: 136Geografisk sted: Haderslev
OMG, Laurids... Du har da vidst lige brug for en Mad pyramide eller noget va!? :lol:
-og alligevel... du forstår jo hive de korkscrue'er rundt alligevel!? Og, du er da egentlig også 2 M og træls... Hva filen er det så !?!? Hmmm, måske udnytter din krop på forunderlig vis bare al den mængde af energi der er i det slik du hiver indenbords, på en utrolig måde...!?!?

Offline Profil
:shock: Laurids -du har da den syge madkultur.. det er altså ikke kun i forhold til ens muskler man skal spise sundt. Man kommer sig også meget hurtigere efter skader, hvis kroppen har de proteiner, kulhydrater (de sunde af slagsen), fedtstof (det sunde fedt!!), vitaminer og mineraler, som man har brug for. Tror måske du overdriver..? Spiser du ikke hos dine forældre? -for I ikke nogenlunde velovervejet kost der?
Damned Laurids tænk hvis du blev endnu hårdere bare ved at spise bedre!!

BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 22:22Indlæg: 397Geografisk sted: Århus Alder: 21
jeg overvejer at bruge kreatin men ved ik hvilket produkt man ska købe... nogen der kan anbefalde nogle mærker ?

jeg spiser hva jeg ka få fat i :P og det er vist ik altid alt for sundt hehe men bliver ik fed af det så hva faaaen.. :D

Billede
Offline Profil
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 25. sep 2005, 15:36Indlæg: 417Geografisk sted: Fredericia, Danmark
I de perioder hvor jeg træner meget og/eller har småskader, tager jeg proteinpulver blandet op med mælk eller vand. Ydermere tager jeg det også, hvis jeg har lavet hård styrketræning - hvilket jeg dog ikke gør så tit.
Tager det for at forbedre min restitutionstid, og få 100% gavn af min træning.
Ellers sørger jeg bare for at spise nogenlunde sund mad.

Sang --> Hvorfor vil du tage kreatin? Creatine is the devil!! :evil:

"It's not who you are underneath - but what you do that defines you."
Offline Profil
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 22:22Indlæg: 397Geografisk sted: Århus Alder: 21
Jacob skrev:
I de perioder hvor jeg træner meget og/eller har småskader, tager jeg proteinpulver blandet op med mælk eller vand. Ydermere tager jeg det også, hvis jeg har lavet hård styrketræning - hvilket jeg dog ikke gør så tit.
Tager det for at forbedre min restitutionstid, og få 100% gavn af min træning.
Ellers sørger jeg bare for at spise nogenlunde sund mad.

Sang --> Hvorfor vil du tage kreatin? Creatine is the devil!! :evil:

is the devil? hehe okay det skal jeg lige ha en forklaring på jacob :P
hey nogen der ved om det bliver betragtet som dopin? :S

Billede
Offline Profil
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 25. sep 2005, 15:36Indlæg: 417Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Kreatin er ikke doping, og vil heller aldrig blive betragtet som doping. Det er et stof som mennesket også selv danner i leveren, og har ingen direkte skadelig virkning.

Men, læs lige dette:

Citat:
"Kreatin virker bedst på folk som i forvejen ligger i underkanten af normalområdet for kreatinfosfat i kroppen. Der findes flere undersøgelser, som tyder på at kreatin i store doser har en positiv effekt på muskelstyrken (op til 5% forøgelse), hvilket jo selvsagt er en fordel i styrkeprægede idrætter. Bivirkningerne er væskeophobning i kroppen på flere kg, hvilket i langt de fleste tilfælde overskygger den positive virkning og præstationen forværres. Kreatin har ingen virkning på fedtforbrændingen...."

(fra www.doping.dk)
Som trickster, vil man vel gerne være let ifh. ens styrke. Så, flere kilo = :thumbdown:

"It's not who you are underneath - but what you do that defines you."
Offline Profil
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 10:44Indlæg: 2460
Zeró kosttilskud! ZERÓ!

Jeg spiser så fuckin meget slik og chips og jeg er monster ligeglad!

(hahahahaha)

Mrh Søren

Billede
Billede
Billede
Offline Profil
Jacob skrev:
Kreatin er ikke doping, og vil heller aldrig blive betragtet som doping. Det er et stof som mennesket også selv danner i leveren, og har ingen direkte skadelig virkning.

Men, læs lige dette:

Citat:
"Kreatin virker bedst på folk som i forvejen ligger i underkanten af normalområdet for kreatinfosfat i kroppen. Der findes flere undersøgelser, som tyder på at kreatin i store doser har en positiv effekt på muskelstyrken (op til 5% forøgelse), hvilket jo selvsagt er en fordel i styrkeprægede idrætter. Bivirkningerne er væskeophobning i kroppen på flere kg, hvilket i langt de fleste tilfælde overskygger den positive virkning og præstationen forværres. Kreatin har ingen virkning på fedtforbrændingen...."

(fra www.doping.dk)
Som trickster, vil man vel gerne være let ifh. ens styrke. Så, flere kilo = :thumbdown:

aah okay, læste nemlig i mit idræts bog (har idræt på b niveau lol) hvor der stod noget om at det diskuteres om det skal betragtes som et dopingpræparat... der står også at der ik er nogle kendte bivirkninger... men okay bogen er også fra 1999 så ved ik hvor troværdig den stadig er..

Billede
Offline Profil
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 17:53Indlæg: 2591Geografisk sted: Århus
Martin skrev:
:shock: Laurids -du har da den syge madkultur.. det er altså ikke kun i forhold til ens muskler man skal spise sundt. Man kommer sig også meget hurtigere efter skader, hvis kroppen har de proteiner, kulhydrater (de sunde af slagsen), fedtstof (det sunde fedt!!), vitaminer og mineraler, som man har brug for. Tror måske du overdriver..? Spiser du ikke hos dine forældre? -for I ikke nogenlunde velovervejet kost der?
Damned Laurids tænk hvis du blev endnu hårdere bare ved at spise bedre!!

Bare rolig, vi får skam masser af sund mad derhjemme... men så går vi til gengæld også FULDSTÆNDIG COCOCRAZY I ALDI BAGEFTER!!! hahahaHAHAHAHAHA!!! Dog ikke så coco som Christoffer, for han er en tRu aLDi Thug!

... det er faktisk utroligt at vi overhovedet kan tricke!

Billede
Offline Profil
Laurids: :lol: ja hvis man går crazy i Aldi kommer man ud af discountshoppen der med en ordentlig sæk godter.. det er sygt billigt.
Jeg vil faktisk ikke fraråde folk at æde slik.. blot komme med et godt råd: Spis godterne lige EFTER i har trænet, der er kroppen meget mere modtagelig for de lette kulhydrater, så muskler og lever bliver nærmest overfyldte. + det nedsætter risiko for at udvikle sukkersyge. Det er ellers en slem tendens iblandt unge "cola-hollics" i usa og england især, nemlig at de får det man ellers kalder gammelmandssukkersyge som teenagere.

Sang/J-Lee: Kreatin er ikke doping! Man kan diskutere virkningerne ift. styrke/vægt .. og jeg har også hørt det med at man bliver tung! Derudover er der stor risiko for, at man for problemer med fordøjelsen. Kender en del der har taget det, og frarådet mig det netop fordi de fik sygt ondt i maven. :(

Martin skrev:
Laurids: :lol: ja hvis man går crazy i Aldi kommer man ud af discountshoppen der med en ordentlig sæk godter.. det er sygt billigt.
Jeg vil faktisk ikke fraråde folk at æde slik.. blot komme med et godt råd: Spis godterne lige EFTER i har trænet, der er kroppen meget mere modtagelig for de lette kulhydrater, så muskler og lever bliver nærmest overfyldte. + det nedsætter risiko for at udvikle sukkersyge. Det er ellers en slem tendens iblandt unge "cola-hollics" i usa og england især, nemlig at de får det man ellers kalder gammelmandssukkersyge som teenager.

Superfedt med nogle professionelle og konstruktive råd, Martin! Thanks! Og hey, er det virkelig rigtigt at man kan få sukkersyge af at spise for meget slik? Hvordan ved man om man har fået sukkersyge? Symptomer? Det er sikkert nogle dumme spørgsmål, men jeg ved intet om det!

Billede
Offline Profil
Citater fra netdoktor:

"Type 2 diabetes er kendetegnet ved en kombination af utilstrækkelig insulinproduktion i bugspytkirtlen og nedsat insulinfølsomhed i cellerne. Nedsat følsomhed for insulin (insulinresistens) i skeletmuskelcellerne kan skyldes for fed kost og inaktivitet. I første omgang vil bugspytkirtelen forsøge at kompensere for dette problem ved producere mere insulin. Men det er ikke altid, at bugspytkirtelen kan følge med. I så fald bliver blodsukkeret forhøjet, og man har type 2 diabetes."

------------

"Hvordan føles sukkersyge?

Man er træt.

Man er tørstig.

Man har hyppig vandladning.

Man mister appetitten og taber sig.

Man har kløen omkring kønsorganerne.

Man har nemmere ved at få infektioner i huden, munden eller skeden.

-------------------

"Gammelmandssukkersyge rammer også de unge

Ordet gammelmandssukkersyge kan forlede en til at tro, at det kun er ældre, der rammes af sygdommen. Det er ikke rigtigt. Type 2 diabetes er en livslang sygdom, som bliver værre år for år, og man har observeret, at insulinresistens allerede kan starte hos unge i midten af tyverne."

-----------------

"Motion - den bedste medicin

Ved at dyrke motion kan man øge det sukkeroptag i musklerne, som skyldes insulins stimulation af muskelcellerne. Det skyldes, at motion øger muskelcellernes følsomhed overfor insulin, hvilket betyder, at der skal mindre insulin til for at optage den samme mængde sukker."

---------------

Jeg ved godt, at der ikke står noget om sukkers påvirkning, af insulinfølsomheden... men jeg har det i mine noter fra en forelæsning med en ekspert på området. Ser lige om jeg ikke kan finde et citat fra nettet også.

Håber det hjalp Laurids. :wink:

BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 28. sep 2005, 10:18Indlæg: 387Geografisk sted: Tidsvilla
Jeg spiser ALT hvad jeg kan komme til. dog er der faste måltider på dagen som jeg SKAL have...

Caspers daglige foder:
7:00 1 liter yoggi youghurt - peach melba
9:00 4 klapsammen rugbrød. 2 m leverpostej, 2 med bierwurst. (hele kalpsammener)
12:00 4 klapsammen rugbrød. + 70cl cociomælk.
21:00 aftensmad. (hvad end jeg kan få fingre i) ofte supplere med 1 liter cocio...

men jeg tager ikke noget kosttilskud. egentlig for dårligt burde tage nogle vitaminer. kunne være jeg begyndte at vokse af det :D

BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 25. sep 2005, 18:17Indlæg: 209Geografisk sted: Frederica, Danmark
Hmm jeg må nok se i øjnene at jeg er lidt dårlig til at spise alsidigt. Får ikke altid lavet aftensmad og det ender som regel med en skål havregryn eller en rugbrødsmad. Jeg har derfor besluttet at tage noget vitamintilskud og ville lige høre om der er nogen som har gode erfaringer med bestemte produkter?

BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 28. sep 2005, 10:18Indlæg: 387Geografisk sted: Tidsvilla
tja. Gerimax har den lille bivirkning at din afføring bliver sort som skyggen. ellers virker de meget fint. giver lige lidt extra opmærksomhed, eller hvad man skal kalde det. de gør det en smule nemmere at koncentrere sig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter:

Alle tider er UTC + 1 time
Side 1 af 4
63 indlæg
Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst
Søg efter:
Skriv nyt emne  Svar på emne
Hop til:  
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg