Forfatter besked

<  Sundhed og kost  ~  Kosttilskud.

Spiser du kosttilskud?

Nej
54%
[ 31 ] 54%

Ja, proteinpulver (eller lignende)
23%
[ 13 ] 23%

Ja, ekstra proteinrig mad
4%
[ 2 ] 4%

Ja, Kreatin
0%
[ 0 ] 0%

Ja, vitaminer
19%
[ 11 ] 19%

Afgivne stemmer : 57
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 23. okt 2005, 11:30Indlæg: 1194Geografisk sted: Risskov, Århus
Jeg har netop tjekket trickstutorials, men resultatet var at Jujimufu rent faktisk ikke har skrevet noget om kosttilskud!? Mindes ellers at jeg engang læste noget om det.

Offline Profil
BrugeravatarBrugerBrugerTilmeldt: 27. sep 2005, 16:56Indlæg: 42Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Hmmm må sige det samme som Rigo. At jeg spiser det der lige er. Men må da indrømme jeg tænker da mere over hvad jeg putter i munden det er blevet bedre end da jeg arbejdede i butik. Der bestod variationen af pariser eller cowboytoast. Føj...! kan bare ikke få det ned i dag :)

Ang. muskel og kreatin snakken. Kreatin gør en tungere men hvad skal man så gøre for at få trænet musklerne så man får mest ud af det vægt/styrkemæssigt.

BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 22:05Indlæg: 217Geografisk sted: København
Feenüx: Det var da et stort spørgsmål!! Altså hvis du vil opnå eksplossiv styrke, skal du træne eksplossivt (power) -dvs at du altid prøver på at udføre dine øvelser så eksplossivt/hurtigt som muligt. Bodybuildere går efter max styrke og store muskler, derfor træner de mindre rep og større belastning.
Spis rigelig med protein, jeg synes kreatin er unødvendigt!

Peter: På håndkøbsmarkedet er der rigtig mange gode vitamintilskud... sørg for at spise vitaminer og mineraler allessammen -vil vædde med at det er få-tallet af jer der får nok grøntsager og frukt her i vintertiden. :D Jeg gør ihvertfald ik! :roll:

Jeg selv spiser et godt men alt for dyrt (ca 350 i mdr) kosttilskud der hedder LifePak- kun fordi min kære bedstemor giver! :oops:

BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 25. sep 2005, 15:36Indlæg: 417Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Jeg er begyndt at spise et vitamintilskud som hedder Omnimin. Det er ligesom normale vitaminpiller - bare en lidt stærk variant. Det er selvfølgelig svært at sige, men jeg synes generelt jeg har fået det bedre efter jeg er begyndt at spise dem.

Jeg kan varmt anbefale det!

Læs evt mere her:
Omnimin
Omnimin - Årets Produkt 2003

"It's not who you are underneath - but what you do that defines you."
Offline Profil
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 25. sep 2005, 18:17Indlæg: 209Geografisk sted: Frederica, Danmark
Jeg fandt lige disse to produkter som lyder meget interessante. Det er ikke vitamin tilskud men skulle give mere energi. Prøv at læs det igennem, jeg overvejer lidt at prøve Enaxin.

Billede

Enaxin genoplader kroppens batterier 130,00 Kr.

Kåret som Årets produkt 2004 - af de danske helsekost butikker.

Ènaxin er et effektivt energipræparat med hurtig virkning til perioderm hvor du er mere træt end normalt, eller hvor du har behov for at få tilført hurtig energi i forbindelse med arbejde eller fritid.

Lang tids intensive studier ligger bag udviklingen af Énaxin, som er baseret på et unikt og nyopdaget ekstrakt (é-xin), der er 100 % plantebaseret.

Med sin unikke blanding af urter fra tre kontinenter angriber Ènaxin træthedsproblemet fra flere vinkler. Ènaxin giver dig øget udholdenhed og større mental opmærksomhed og er således det idelle produkt til at sørge for stabil energiforsyning i perioder med særligt pres.

Hurtig energi til krop og hjerne.

Ènaxin virker med det samme og kan såleds både anbefales når du har brug for hurtig energi "her og nu", eller når du har brug for længerevarende opbygning af ny energi og styrke.

Her og nu: Står du i en akut situation, hvor du vil yde det optimale kan en dobbelt dosis Ènaxin anbefales. 15 ml. to gange i løbet af dagen giver styrke og energi, når du skal yde en særlig præstation - f.eks. sportsligt i fritiden, eller når der stilles særlige krav på dit arbejde. I løbet af 45 minutter kommer du op på mærkerne og får ny energi til at klare dagens udfordringer.

Kur: Alle kender til i perioder at være lidt "nede", uden at man måske lige kan sætte fingeren på nogen bestemt årsag. Prøv Ènaxin 15 ml. og dagen i op til 2 uger, og mærk hvordan energiniveauet stiger dag for dag.

Billede
Din stærkeste energikilde! 179,00 Kr

Indeholder en kombination af 3 velkendte og afprøvede adaptogener, d.v.s. naturlige stoffer, som har en regulerende og normaliserende indflydelse på kroppens funktioner. Deres virkning er grundigt udforsket og veldokumenteret.

Uddybende information

Adaptogenerne indvirker især på kroppens overordnede regulationssystemer: nervesystemet, det hormonale system og immunsystemet. De øger resistensen overfor stress, infektioner og skadelige indflydelser fra miljøet.

Adaptogener er noget af et paradoks, fordi de både kan stimulere og hæmme de samme funktioner, alt efter kroppens behov. F.eks. oplever de fleste, som indtager Vital Energi, at de har øget energi i dagtimerne, men samtidig får en bedre og dybere nattesøvn. Kroppen administrerer simpelthen sin energi bedre!

Omni-Vital er uden tvivl den stærkeste kombination af adaptogener på markedet og en meget sikker og praktisk måde at indtage ginseng på, eftersom der kun kræves en enkelt kapsel hver morgen. De fleste mennesker mærker de gunstige virkninger af Omni-Vital allerede i løbet af få dage...

BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 18:07Indlæg: 580Geografisk sted: Risskov
tænker ikke over hvad jeg æder, men vil da overeje protein pulver i mælken efter træning ligesom dig Martin, hvor køber man det? og kan nogen forslå noget ?

Offline Profil
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 25. sep 2005, 18:17Indlæg: 209Geografisk sted: Frederica, Danmark
Protein pulver bør heller ikke være nødvendigt hvis man bare spiser en smule alsidigt og får proteinrig mad. Olympisk komite og Team Danmark anbefaler at man i stedet for proteinpulver kan drikke et stort glas skummetmælkskakao efter en hård træning, det skulle give det samme.

Problemet med proteinpulver er også at det er mega dyrt hvis man skal have et produkt med et højt protein indhold 80-100%. De billige produkter er oftest blandingsprodukter med en forholdsvis lav koncentration af protein men med et højt kalorie indhold!

Mathilde Kakaomælk for life!!! :meditate:

BrugeravatarBrugerBrugerTilmeldt: 16. nov 2005, 11:38Indlæg: 172Geografisk sted: Aarhus N
Ja! Go Mathilde Kakaomælk!!! Det er den gyldne (brune) drik indenfor gaining! Og det er mega gainalizous!!!

I am the man you all wish you couldn't see...!
Offline Profil
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 25. sep 2005, 15:36Indlæg: 417Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Peter skrev:
Problemet med proteinpulver er også at det er mega dyrt hvis man skal have et produkt med et højt protein indhold 80-100%. De billige produkter er oftest blandingsprodukter med en forholdsvis lav koncentration af protein men med et højt kalorie indhold!

Jeg synes nu ikke det er så dyrt. 2 kg whey 95 (dvs. med 95% protein), kan fås for 400 kr. - og det holder altså lang tid!
Jeg køber hos http://www.bodylab.dk .

Offline Profil
BrugeravatarBrugerBrugerTilmeldt: 2. okt 2005, 11:08Indlæg: 184Geografisk sted: Århus/Risskov
Jeg gjorde også i det der kakao shit en årgang. Men jeg har fået af vide af nogle af gymnasterne jeg springer med, at det er noget fis. Så jeg gik over til sojaproteinpulver istedet

BrugeravatarBrugerBrugerTilmeldt: 27. sep 2005, 16:56Indlæg: 42Geografisk sted: Fredericia, Danmark
:thumbup2: Hørt hørt Mathilde Kakao...! :thumbup2:

Altså ud fra hvad jeg har set, hørt og læst skulle den altså være god nok.

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 10:44Indlæg: 2460
Jeg forstår ikke hvordan man ikke kan have det dårligt med at udsætte sin krop for piller!!

It isn't right.

Jeg kan med stolthed sige at danmarks bedste XMA-hold aldrig har indtaget nogen form for tilskud i forbindelse med tricks! Team GT's tilskud består af slik og chips YEAH!!!

Mrh Søren

Billede
Billede
Billede
Offline Profil
Søren skrev:
Jeg forstår ikke hvordan man ikke kan have det dårligt med at udsætte sin krop for piller!!

It isn't right.

Jeg kan med stolthed sige at danmarks bedste XMA-hold aldrig har indtaget nogen form for tilskud i forbindelse med tricks! Team GT's tilskud består af slik og chips YEAH!!!

Mrh Søren

Det er heller ikke i forbindelse med tricks, at jeg tager vitaminpiller - men bare mit generelle velvære. Kan ikke se hvad der er forkert ved at spille piller? Du mener det er mere korrekt at udsætte kroppen for slik og chips? :)

Offline Profil
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 17:53Indlæg: 2591Geografisk sted: Århus
Søren skrev:
Team GT's tilskud består af slik og chips YEAH!!!

hahaha det er sjovt fordi det rent faktisk er sandt!

Jacob skrev:
Det er heller ikke i forbindelse med tricks, at jeg tager vitaminpiller - men bare mit generelle velvære. Kan ikke se hvad der er forkert ved at spille piller? Du mener det er mere korrekt at udsætte kroppen for slik og chips?

Det Søren mener, er, at han er en gammel vred mand, der forarges af pilleindtagning, samtidig med at han bevidst nægter at indse, at det er usundt at spise 20 kg slik om dagen (hahaha)! As for the latter, the same goes for me! 8)

Min holdning: Hvis man, i forbindelse med trickz eller personlig velvære, har lyst til at spise piller (som man teoretisk set ikke har brug for) så skal man da bare gøre det! No big deal! Men I ser bare ikke mig sluge én eneste pille.

Billede
Offline Profil
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 18:07Indlæg: 580Geografisk sted: Risskov
Problemet for mig er at jeg ikke får særligt meget kød herhjemme :S lorte sund familie/usund da jeg ikke får kød nok. Hvad kan jeg erstatte det med ? Protein pulver er jo forslået, men kan Kakao godt erstatte en god omgang kød ?

Offline Profil
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 26. sep 2005, 17:53Indlæg: 2591Geografisk sted: Århus
Manden skrev:
Problemet for mig er at jeg ikke får særligt meget kød herhjemme :S lorte sund familie/usund da jeg ikke får kød nok. Hvad kan jeg erstatte det med ? Protein pulver er jo forslået, men kan Kakao godt erstatte en god omgang kød ?

JA, bestemt! Team GT recommends: Tilsæt gerne Haribo vingummibamser eller en pose cheesepops, så kommer du i topform!

Billede
Offline Profil
Søren skrev:
Jeg kan med stolthed sige at danmarks bedste XMA-hold...

Store ord, Søren store ord...

*8)*

PS: Jeg undskylder for mit dobbeltindlæg.

Billede
Offline Profil
BrugeravatarBrugerBrugerTilmeldt: 16. nov 2005, 11:38Indlæg: 172Geografisk sted: Aarhus N
Manden: Der er intet, som helt kan erstatte amino-syre og protein fra en 'rigtig' fødekilde (såsom kød). Men, hvis det står til i din familie, som det også gør i min, er protein-pulver eller kakaomælk en god idé... Jeg har selv kørt med et scoop protein-pulver på morgenmaden hver dag og jeg begyndte, for første gang i flere år, at tage på PÅ TRODS af jeg ikke skar ned på min fysiske aktivitet.
Hvis du begynder på noget med protein-pulver eller andet gain-materiel, så vej dig ofte og hold regnskab... ingen grund til, at betale for noget, hvis ikke det virker.

EDIT: husk! du gainer kun når du slapper af!

I am the man you all wish you couldn't see...!
Offline Profil
BrugeravatarBrugerBrugerTilmeldt: 2. okt 2005, 11:08Indlæg: 184Geografisk sted: Århus/Risskov
Jeg tror simpelthen ikke på at fucking kakaomælk skulle være ligeså nærringsrig som en god bøf... Sådan noget pladder.. Manden, i min familie får vi næsten hellerikke noget kød.. Så æd noget proteinpulver.. Helst SOJAprotein.. Det kan man købe i en helsekost. :D

FUCK KAKAOMÆLK OG SLIK !!

Derry skrev:
Manden: Der er intet, som helt kan erstatte amino-syre og protein fra en 'rigtig' fødekilde (såsom kød). Men, hvis det står til i din familie, som det også gør i min, er protein-pulver eller kakaomælk en god idé... Jeg har selv kørt med et scoop protein-pulver på morgenmaden hver dag og jeg begyndte, for første gang i flere år, at tage på PÅ TRODS af jeg ikke skar ned på min fysiske aktivitet.
Hvis du begynder på noget med protein-pulver eller andet gain-materiel, så vej dig ofte og hold regnskab... ingen grund til, at betale for noget, hvis ikke det virker.

EDIT: husk! du gainer kun når du slapper af!

Idéen med proteinpulver er at det indeholde de samme essentielle aminosyrer, som også findes i f.eks. kød. Det er de aminosyrer, kroppen bruger som byggesten.

Proteinpulver til morgenmaden er efter min mening, også en dårlig ide. Jeg mener kun man bør tage det efter hård muskeltræning, og evt. spise det i perioder hvor man træner rigtig meget.

Offline Profil

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter:

Alle tider er UTC + 1 time
Side 2 af 4
63 indlæg
Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst
Søg efter:
Skriv nyt emne  Svar på emne
Hop til:  
Du kan ikke skrive nye emner