Forfatter besked

<  Sundhed og kost  ~  Opskrifter.

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Ja da! Mange af os træner seriøst og er interesseret i have en stabil krop uden skader. Det kræver jo også at man får noget ordenligt mad indenbords. Nogen der har nogen gode ideer? :D

1. Nem morgenmad.
Kræver: Rivejern, blender, glas, dyb tallerken eller skål.
Vare: Gulerod, rosiner, æble, mælk, havregryn og hvad man ellers ku tænke sig.
Fremgangsmåde:
1) Blend havregryn, rosiner og mælk sammen til det er så små stykker som muligt.
2) Riv æble og gulerod i en skål til råkost.
3) Smid lidt af råkosten i den i forvejen klamme væske og blend det samme.
4) Drik det og bliv overrasket over hvor godt det faktisk smager. :)
Det tager 10-15minutter fra man starter og til opvasken er færdig så det er perfekt hvis man ik har meget tid om morgenen. Man får både protein, kulhydrat, kreatin og vitaminer.+ det koster ikke særlig meget.

2. Tunsalat.
Kræver: En skål, kniv, gaffel.
Vare: 2-3 dåsertun, 1 rødløg, Mayonæse eller græsk youghurt. evt majs.
Fremgangsmåde giver sig selv, skær løget ud og så ellers rod det hele sammen til en salat.
Tager også max 10 minutter at lave og er ideel lige efter træning pga. masser protein fra tun. Derudover indeholder det også en del kcal hvis man bruger mayo, hvilket kunne gavne mange tynde ben :wink:
Det koster under 30kr at lave og kan sagtens holde 2 dage. 3 hvis man er klam.

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 15. mar 2006, 17:23Indlæg: 1598Geografisk sted: Køge
Nogen gode forslag til noget morgenmad eller frokost med meget lidt eller slet ingen tilberedning? =)

Kan sgu ikke komme op tids nok til at bruge tid på at blende noget :P

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 28. nov 2008, 14:31Indlæg: 1197Geografisk sted: Hobro
Heyhey Tom!
Du mangler den klamme aftensmad du viste på msn! :D

BrugerBrugerTilmeldt: 18. jun 2007, 18:18Indlæg: 187Geografisk sted: Esbjerg
Dennis: Mad uden tilberedning, spist hjemme hos de gamle, der er maden lavet og man skal bare sætte sig til bords :wink:

Tunen kan varmt anbefales, er fandme lækkert, har ikke levet af andet siden jeg fik den opskrift fra Tom! :D

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Dennis: Altså et par madder med noget pålæg tager man jo ik fejl af :wink:
Ellers kunne du jo stege noget bacon,pølser og æg, det tager ikke særlig lang tid.
Kan ikke lige komme på noget der er værd af æde uden tilberedning desværre :D

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 15. mar 2006, 17:23Indlæg: 1598Geografisk sted: Køge
Hvem-fan skrev:
Dennis: Mad uden tilberedning, spist hjemme hos de gamle, der er maden lavet og man skal bare sætte sig til bords :wink:

Tunen kan varmt anbefales, er fandme lækkert, har ikke levet af andet siden jeg fik den opskrift fra Tom! :D

De er desværre holdt op med at lave madpakke til mig =)
Og de laver heller ikke frokost hvis man ikke er i skole ;)

Tom - Det er så dødsygt at æde rugbrød efter min mening ;)
Jeg har også ledt længe, men har ikke fundet ret mange interessante frokostretter :P

Lil'D skrev:
De er desværre holdt op med at lave madpakke til mig =)
Og de laver heller ikke frokost hvis man ikke er i skole ;)

Ej, det er satme surt! :(

Har du prøvet spaghetti med kødsovs? Det tager ikke mere end 10 min at lave, er let at lave, og kan holde sig i to dage :)

Du glemmer at medregne oprydningen der tror jeg :P Og det er nok det værste ;)

Men joo det er udmærket - pasta og ketchup ligeledes, men bliver hurtigt småkedeligt ;)

Okay så 30 min, men så har du også spist og ryddet op :wink:

hahhaa Dennis du er fandme også krævende! :twisted:
MEN! en bakke lasagne til 22kr i netto, mikroovn i... tror det er 10 minutter. Klar til at spise direkte fra bakken. Var det ikke noget? :D

BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 9. okt 2006, 16:32Indlæg: 1641Geografisk sted: Århus - Hornslet
Toni skrev:
MEN! en bakke lasagne til 22kr i netto, mikroovn i... tror det er 10 minutter. Klar til at spise direkte fra bakken. Var det ikke noget? :D

Var det ikke meningen det skulle være sundt? Haha

Toni skrev:
hahhaa Dennis du er fandme også krævende! :twisted:

Deres fryselasagne er mega dårlig :P Har været der i en periode hvor jeg aldrig var hjemme :P

Man ja, jeg haaader opvask og at holde øje med gryderne :P
og har slet slet ikke tid til at lave mad om morgenen.

Dennis så har jeg løsningen på alle dine problemer lige her:

1. Køb en helvede masse paptallerkner = ingen opvask
2. Lav kun mad der skal laves i ovnen, så skal man ikke holde øje med gryderne :wink: særligt smart hvis man har en ovn med timer, så den bare bipper når maden er færdig
2. Ring rundt til alle dine venner engang imellem og hør hvad de skal have at spise. Og tildDen der skal have det der lyder lækrest siger du "det er da vist også ved at være et stykke tid siden vi sidst sås, skal jeg ikke komme forbi og spise med i aften, kunne det ikke være hyggeligt?". Så har du slået to fluer med et smæk :thumbup2:
3. Så hedder den mælk og youghurt af kartonen om morgen :P Ellers kan det varmt anbefales at spise mens man cykler eller går, det virkede for mig hele folkeskolen når jeg først stod op kl. 07.45 og det tog et kvarter at gå i skole, så kan man godt både cykle og spise på samme tid

Håber det kan løse nogen af dine problemer :wink:

Hahaha :D

Jeg er vild med dine forslag!

Og jeg er også vild med hvordan tråden udviklede sig fra at have 2 sunde opskrifter, til at indeholder en masse råd til hvordan man så let som muligt får noget at leve af :D

Du kan selv gætte på om jeg spis müsli med mælk om morgenen... - dødsygt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter:

Alle tider er UTC + 1 time
Side 1 af 1
14 indlæg
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst
Søg efter:
Skriv nyt emne  Svar på emne
Hop til:  
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg