Forfatter besked

<  Sundhed og kost  ~  Weight Gainer & proteinpulver

Indlæg: 24. aug 2010, 09:30
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 23. okt 2005, 11:30Indlæg: 1194Geografisk sted: Risskov, Århus
Når jeg engang får skrabet lidt penge sammen igen, skal jeg ud og have investeret i noget vallepulver og jeg har læst lidt om weight gainer. Nogen der har erfaring med weight gainer, og eventuelt kan fortælle lidt? :D

Desuden kunne det være fedt, lige at finde ud af hvor man får det billigst henne, 1, 2, 3 GO!



_________________
[b]Dr. Incest:[/b]
Dejligt at noget så intrinsisk værdiløst som penge er blevet postmodernismens altoverskyggende incitament for kunsterisk udfoldelse i næsten samtlige afskygninger.
[img]http://i4.photobucket.com/albums/y138/Rigo2000/lol3.gif[/img]
Offline Profil
Indlæg: 24. aug 2010, 14:44
BrugerBrugerTilmeldt: 18. jun 2007, 18:18Indlæg: 187Geografisk sted: Esbjerg
Tom!

Tror vist nok at protein er okay billigt hos bodylab



_________________
Hvis gymnastik var let hed det fodbold...
Offline Profil
Indlæg: 24. aug 2010, 15:09
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 23. okt 2005, 11:30Indlæg: 1194Geografisk sted: Risskov, Århus
Protein fra bodylab er 200 kroner dyrere end det jeg sidst købte.



_________________
[b]Dr. Incest:[/b]
Dejligt at noget så intrinsisk værdiløst som penge er blevet postmodernismens altoverskyggende incitament for kunsterisk udfoldelse i næsten samtlige afskygninger.
[img]http://i4.photobucket.com/albums/y138/Rigo2000/lol3.gif[/img]
Offline Profil
Indlæg: 24. aug 2010, 17:20
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 3. dec 2005, 16:56Indlæg: 1011Geografisk sted: Skørping (27 km syd fra Aalborg), 20 år
ja, men ikke hvis du køber 20 kg af gangen, så koster det 100kr/kg dvs i alt 2000kr :)

Som jeg skrev på facebook:
Proteinpulver:
:thumbup2: Ikke et must.. Men næsten! Det er den letteste måde at få sine proteiner på ved hvert måltid(5-6 måltider af min 40 g pr. servering), og kan f.eks spises med en skål havregryn i stedet for weightgainer.. Valleprotein er ret hurtigt optageligt og er godt at anvende ligeefter man har trænet sammen med et kulhydratsprodukt: eks. et par bananer. og så får dig et rigtig måltid 1-2 timer efter eks. kylling :)
Jeg tager mig en proteinshaker og frugt ved siden af mine havregryn med mandler/nødder og rosiner hver morgen. Morgenmad er et af det vigtigste måltider, hvis man gerne vil være stor, da det starter metabolismen op.
Weightgainer: Så vidt jeg ved et erstatningsmåltid til hvis du er på farten. Det indeholder både hurtige og langsomt optagelige proteiner og kulhydrater.. Men ikke noget, som man ikke kan klare selv med en fornuftig kost!
Det er billigere end proteinpulver, men det er fordi det indeholder en del kulhydrat og vist nok kun 30-40% protein afhængig af produktet selvfølgelig :) Havregryn + Valle skulle være billigere i længden. Det er vist også ret godt at tage, lige inden man skal sove, da det også indeholder langsomt optagelige proteiner, så kroppen har noget at bygge med, mens du sover.
Det er også godt, hvis man har en travl hverdag og kun har tid til en shaker i sine korte pauser. Men jeg klarer mig somregelt bare med en valle og frugt eller lign :)
Kreatin: Kun aktuelt hvis du får dine 5-6 måltider om dagen med min 40g protein pr servering. Ellers er pengene bedre investeret i vallepulver eller weightgainer.
L-glutamin The same.. Frigiver aminosyrer til andre processor i kroppen. Men det er vist ikke så nødvendigt, hvis man ikke får sin protein og calorier, og tror også kreatin giver bedre resultater.. Har aldrig selv taget det, men det skulle hjælpe restitutionen og så tror jeg, man kan tage det hver dag og ikke kun i perioder som med kreatin.

Håber det hjalp og vil gerne rettes, hvis der er nogen, der er af en anden opfattelse eller mener at det jeg skriver er forkert.
Håber det hjælper alle der læser det.


Offline Profil
Indlæg: 28. aug 2010, 16:21
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Tilby har jo fortalt en hel del så jeg koommer nok til at gentage. Men here we go:

Valleprotein: Er den hurtige optagelige protein, derfor er den god at få lige eftertræning. Gerne sammen med kulhydrat da kroppen har nemmere ved at optage den så.
Det kan gøres som tilby nævner, med bananer. Eller du kan købe kulhydrat pulver og blande i din protein shake. Det giver en ordenlig røvfuld kcal på den måde.

Weightgainer: Er en blanding er kulhydrat og protein. Hvis man køber den fra bodylab, har det den optimale fordeling af kul og Pro, 40%-60% tror jeg, kan ikke huske det.
Problemet med WG er at der i de dårlige produkter er mange sukkerarter og det er ik alle der reagere lige positivt på det. Men ved bodylabs WG mener jeg kun det er 20g sukkerarter pr. 100g. Det er i hvert fald ret lavt sammenlignet med andre.

Så du har to muligheder.
1: Køb valleprotein, den ka du få rimelig billigt på www.bodylab.dk, supler med kulhydratpulver derindefra, til 6kg for 500kr. Fordelen ved det er at hvis du blander 100g af hvert pulver med mælk, får du over 1000kcal i den shake. Dette er self en ulempe hvis du ikke vil tage på. Hvis du er på bulk fungere det fint.
Du kan også suplere med bananer i stedet, som tilby siger. Der er ca. 100kcal i en banan så hvis du nøjes med 1 eller 2 bananer og 100g valle svare det til 5-600kcal. hvis du blander med mælk i stedet for vand ryger det så på 7-800kcal.

2: Køb WG. Som tilby nævner består WG både af valleprotein kassein protein ( langsomtoptageligt) Så det har efter min mening flere kvaliteter.
Det er blandet fra starten.
Det kan erstatte måltider blot ved a blande det med vand.
Det kan bruges både inden træning, som Preworkout-meal, på grund af kulhydraterne og kasseinet. Men også efter træning, pga. kulhydratet og valleproteinet.
Det kan bruges inden sengetid pga. kasseinet.

Jeg har selv kørt med valle blandet med kul det fungerede okay, tog ikke på men steg i styrke.
Har også prøvet med WG. Det havde samme effekt med styrke men tilgengæld øgede jeg også min kropsvægt med 4kg. ( som sidenhen er cuttet af igen)
Så jeg har netop lige bestilt 6kg WG igen. Kan anbefale jordbærsmagen.

Angående havregryn inden sengetid, har jeg både læst og erfaret, at der er både fordele og ulemper ved det.
Fordelen er som Jeppe siger at det indeholder det perfekte at sove på. Næringsmæssigt.
Kan desværre ikke huske, hvad det er der ikke er så godt ved det, enten højt indhold af kulhydrater eller også kostfibre. Det kan hvert fald give problemer med at falde i søvn.
Men prøv det, hvis det virker for dig er det jo ikke noget problem.
Ellers kan æg og tun også gøre det. Men ved ik lige hvor meget lyst man har til de to ting inden senge tid ;P

Nu nævner du ikke selv noget om kreatin. Men er helt sikkert også noget der virker.
Jeg øgede selv min 5RM i bænkpres med 7,5kg på lidt over en månede på kreatin.
Hvis du køber den så følg den her kur:

De første 5 dage: 25g fordelt over 5 portioner ( 5g) i løbet af dagen.
Herefter sæt det ned til omkring 10g om dagen. Efter 1 måned eller to, holder du så en pause med det og forsøger ikke at falde i styrke.
Herefter kan du så starte på samme måde igen.

De første 5 dage bruges på at fylde depoterne. Herefter behøver man knap så meget om dagen.

*Ekstra viden* kroppen har jo kreatindepoter og man får kreatin gennem maden, fx gulerødder har stort indhold af det. Men de flestes depoter er kun 60-80% fyldte.
Så med tilskud kan man få dem nærmere 100%.
Jeg er ikke HELT sikker på hvordan det virker, men kort fortalt så udskyder det dit kaliumudslip, altså det tidspunkt hvor du "syre til" i et sæt når du træner.
Så man får højt sandsynlig ikke rykket sin 1RM med nærmere en repRM.
Da man ikke bliver i stand til at skubbe en tungere vægt, men en vægt flere gange end man plejer.
Grunden til at man tager på af kreatin er at det binder væske. Så det er altså ikke muskelmasse det smider på.
Men ved at du kan løfte tungere vægte end du plejer, bliver man jo automatisk også stærkere og vil derfor kunne vokse hurtigere. Potentielt.
Det er i bund og grund også lige meget.
Kreatin=større og/eller stærkere efter en kur.
Håber det kunne bruges :)



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 28. aug 2010, 20:38
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 23. okt 2005, 11:30Indlæg: 1194Geografisk sted: Risskov, Århus
Yes, det er osse det jeg tænkte. Havregryn skulle være en fremragende kilde til god energi, og er sikkert godt kombineret med proteinpulver (og sikkert en del billigere end WG). Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg købte 80% protein pulver i fit4fight på banegårdsgade i Århus, 5 kilo for 499, så det er jo samme pris som de 20 kg. og det var vel og mærke med smag.

Jeg har hørt en lille fulg synge om at det skulle være muligt at købe fine havregryn (Fine scottish oats), for jeg ved virkelig ikke noget værre end at kæmpe mig igennem en tør omgang havregryn, forhåbentlig vil de være nemmere bare at drikke :D

EDIT:
My bad, det var kun 3 kilo jeg købte i sin tid :( gay fag is gay.



_________________
[b]Dr. Incest:[/b]
Dejligt at noget så intrinsisk værdiløst som penge er blevet postmodernismens altoverskyggende incitament for kunsterisk udfoldelse i næsten samtlige afskygninger.
[img]http://i4.photobucket.com/albums/y138/Rigo2000/lol3.gif[/img]
Offline Profil
Indlæg: 29. aug 2010, 01:08
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Hvis du har en stavblender ( udemærket ord egentlig) så kan du bare tage normalt havregryn i en højt glas og blende det, så ka du drikke det. Det gjorde jeg inden jeg begyndte på proteinpulver :D



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 29. aug 2010, 08:59
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 23. okt 2005, 11:30Indlæg: 1194Geografisk sted: Risskov, Århus
Ja det var osse planen, hvis jeg kan finde en stavblender, der er garanteret nogle penge at spare i det.



_________________
[b]Dr. Incest:[/b]
Dejligt at noget så intrinsisk værdiløst som penge er blevet postmodernismens altoverskyggende incitament for kunsterisk udfoldelse i næsten samtlige afskygninger.
[img]http://i4.photobucket.com/albums/y138/Rigo2000/lol3.gif[/img]
Offline Profil
Indlæg: 2. sep 2010, 20:44
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 10:44Indlæg: 2460
Toni skrev:
Hvis du har en stavblender så kan du bare tage normalt havregryn i en højt glas og blende det, så ka du drikke det.


Kan man også bruge stavpik? For sådan én har jeg liggende.

Er jeg i øvrigt den ENESTE der bruger Sun Warrior, eller er det kun for homoseksuelle?



_________________
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Offline Profil
Indlæg: 6. sep 2010, 11:40
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Søren: Jeg har intet svar. Altså.. kan slet ik finde på noget at skrive, :(



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 2. feb 2011, 18:20
Ny brugerNy brugerTilmeldt: 2. feb 2011, 17:54Indlæg: 10
Hej,
Jeg gik til gymnastik i et år og jeg har brug vægt Gainers og muskler Gainer!
Jeg har brugt Pro Gainer fra Pronutrition og det virkede for mig! Det er 25% protein, 40 - 60% carbo og resten er kreatin, taurin og mineraler! Et godt produkt, men kun hvis du går til gymnastik og virkelig arbejde ud!



_________________
http://dinoase.dk/
Offline Profil
Indlæg: 2. feb 2011, 21:02
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Så hvor meget tog du på? :)
Vil lige tilføje, aspartame, sukker og tilsætningstoffer og listen af ting i det pulver ( selvom det er i alle de andre tråde jeg lige har svaret på også):)



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 26. maj 2011, 09:47
Ny brugerNy brugerTilmeldt: 26. maj 2011, 09:41Indlæg: 1
Hej Rigo,

Når du vælger din weight gainer skal du ikke kun kigge på prisen i forhold til vægt, men også prisen i forhold til ingredienserne.

En Weight gainer med et højt indhold af protein på 30-50% er altid dyrere end en gainer med et proteinindhold på 20%.

Kød er også dyrere end kartofler i supermarkedet, så det er lidt af samme grund med weight gaineren, som er tilsat proteinpulver.

Jeg vil anbefale dig at gøre op med dig selv hvilken type weight gainer du skal bruge. Hvis du har en høj forbrænding (svært ved at tage på) skal du have en med et lavt indhold af protien og et højt indhold af kalorier. Har du en langsom forbrænding skal du bruge den anden type.

Hvis du skal bruge type 1 kan du få det ned til næsten 50kr per kilo. Tag et kig på Dymatize Super Mass Gainer ellers kan du overveje at blande din weight gainer selv.


Offline Profil
Indlæg: 26. maj 2011, 11:53
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 9. okt 2006, 16:32Indlæg: 1641Geografisk sted: Århus - Hornslet
Hej Peter-Pro,

Denne tråd er næsten 1 år gammel, og man må derfor antage at Rigo allerede har fået et svar. Men ellers velkommen til forummet, og husk lige at tjekke datoen næste gang.

Please...



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 30. maj 2011, 18:51
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 10:44Indlæg: 2460
TrixX skrev:
Please...

This.



_________________
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Offline Profil

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter:

Alle tider er UTC + 1 time
Side 1 af 1
15 indlæg
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst
Søg efter:
Skriv nyt emne  Svar på emne
Hop til:  
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer