Forfatter besked

<  Sundhed og kost  ~  Kostplan!

Indlæg: 20. mar 2011, 20:18
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 1. nov 2009, 22:52Indlæg: 211Geografisk sted: Aalborg
Guys, det er fanme godt og se at forummet er oppe igen, har virkeligt været underligt og ikke besøge det nu i noget tid...

men, meningen med dette post skulle jo være og finde den rette kostplan, hvilket jeg har lidt problemer med. ( har ikke tjekket forummet igennem, da jeg var lidt doven )

Derfor vil jeg hører jer "experter" om du/i har nogle gode bud på en kostplan som inderholder masser af god næring?

Jeg spiser til dagligt:

Morgenmad: Havregryn med proteinpulver
Formiddagsmad: To stykker rugbrød med enten ost, skine, leverpostej. (Jeg anvender ikke smør, da jeg er kommet af med den vane og have det på (: )
Middagsmad: Et stykke frugt med enten et stykke rugbrød eller knækbrød
Aftensmad: Kylling med pasta, eller kødsause med pasta, lasagne, rugbrød, der er godt nok ikke den store variation i min aftensmåltid. Men prøver og variere lidt mere end det overstående. OG bare rolig der er selvfølgelig andre ting i blandt ville bare ikke til og benævne dem alle (:

Efter aftensmad(partimer): Et stykke frugt eller to

Øvrige ting: Jeg gør også brug af proteinpulver da jeg træner fitness/styrketræning.

Dette er et "general overview" af min kost til hverdagen. Ville virkelig sætte pris på hvis nogen kunne hjælpe mig med og forbedre den eller lave nogle justeringer i den.

Fik af vide på et tidspunkt at min indtagelse af proteiner ikke var nok ud fra den kost jeg havde på daværende/nuværende tidspunkt


Offline Profil
Indlæg: 20. mar 2011, 22:03
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Hey Michael det kommer jo an på hvad dine mål er. Tabe dig, tage på, bare holde den hvor den er ?
Dog vil jeg sige du skal lade være at tage tilskud, se i hvert fald om de indeholder aspartame, lad være at tage dem hvis de gør det.



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 20. mar 2011, 22:32
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 1. nov 2009, 22:52Indlæg: 211Geografisk sted: Aalborg
Hov, sorry Tom! Men ja, vil gerne tabe mig så jeg ikke har den der "dælle" til og hænge ved buskekanten (:

Når jeg er nede og træne, køre jeg et program der hedder at jeg starter ud med og styrke træne hvor jeg derefter laver noget cardio da jeg har fået mig fortalt at ens forbrændings tal er højere.


Offline Profil
Indlæg: 21. mar 2011, 14:18
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Okay super :) Jamen hvis du vil tabe dig så synes jeg du skal fokusere på det først og fremmest. Man kan jo godt både forbrænde fedt og tage på i muskel men det er uden tvivl lettest at fokusere på en ting af gangen synes jeg.
Kettlebell er awsome til netop dette formål plus det gavner ens tricking også.
Så jeg vil nok foreslå dig det kettlebell som cardio en månedes tid og se hvad der sker, så kan du altid træne dig buff senere hen :)

Kostplanen kommentere jeg lige på senere.!(:



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 21. mar 2011, 15:28
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 1. nov 2009, 22:52Indlæg: 211Geografisk sted: Aalborg
Kettlebell, ser ud til og være udfordrende så ser frem til og komme i gang med det (:
I orden! ;)


Offline Profil
Indlæg: 21. mar 2011, 16:12
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 28. nov 2008, 14:31Indlæg: 1197Geografisk sted: Hobro
har ingen forstand på det men synes det lyder som om du spiser ret sundt. Sundere end mig ihvertfald =)



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 21. mar 2011, 17:44
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 1. nov 2009, 22:52Indlæg: 211Geografisk sted: Aalborg
smedd95 skrev:
har ingen forstand på det men synes det lyder som om du spiser ret sundt. Sundere end mig ihvertfald =)


Haha muligt, men altså det kommer til dig måske på et tidspunkt ;) Altså jeg vil ikke udeluk at om weekenden kan komme chokolade på bordet, men æder ikke som sindssyg, spiser det bare i de rigtige mængder (:


Offline Profil
Indlæg: 29. mar 2011, 15:29
BrugerBrugerTilmeldt: 18. jun 2007, 18:18Indlæg: 187Geografisk sted: Esbjerg
Hvis du spiser sundt og ikke taber dig, så er der kun én ting at gøre. Det var i hvert fald det Tom lærte mig: Skær ned på mængderne

Du kan desuden vinde mig på at spise mindre kulhydrat, så spar på ting som: pasta, ris, kartofler osv.



_________________
Hvis gymnastik var let hed det fodbold...
Offline Profil
Indlæg: 31. mar 2011, 15:46
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Du kan simpelthen vinde Louise på at skære ned på kulhydraterne :P
Men ja, enten kan du skære ned på indtaget eller øge din aktivitet, eller begge :)



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 31. mar 2011, 21:46
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 15. mar 2006, 17:23Indlæg: 1598Geografisk sted: Køge
Toni skrev:
Du kan simpelthen vinde Louise på at skære ned på kulhydraterne :P
Men ja, enten kan du skære ned på indtaget eller øge din aktivitet, eller begge :)


Jeg spiser ALDRIG kulhydrater mere ;)
Det første er oftest det letteste og mest effektive, men en god kombi er nok at anbefale :)

Toni skrev:
Man kan jo godt både forbrænde fedt og tage på i muskel men det er uden tvivl lettest at fokusere på en ting af gangen synes jeg.



Den der har jeg gået og tygget lidt på længe...
Læste på et tidspunkt at for at tabe sig skulle man have et energiunderskud, og for at forøge muskelmassen, skulle man være i overskud (og træne naturligvis)..

De to ting kan man i hvert fald ikke samtidig..

Nu siger du noget andet, og jeg vil egentlig mene du har ret, så vil gerne høre din forklaring hvis du har en :)


Så langt jeg er med, er ens proteinindtag meget vigtig i forhold til forøgelsen af muskelmasse...
Er vi ikke ude i, at hvis man i gennem en periode træner styrketræning, og får tilstrækkeligt med proteiner, men generelt har et "for lavt" kallorieindtag, så vil man forbrænde fedt for at få den sidste energi, og bruge bl.a. proteiner til at danne muskler?


(Andre end Tom må meget gerne komme med et svar på det) :)



_________________
Parkourundervisning, workshops, show og performance hos Freerun Denmark. Se også spotmappet, og find fede steder at træne parkour
Offline Profil
Indlæg: 31. mar 2011, 22:24
BrugerBrugerTilmeldt: 18. jun 2007, 18:18Indlæg: 187Geografisk sted: Esbjerg
Toni skrev:
Du kan simpelthen vinde Louise på at skære ned på kulhydraterne :P


Haha, den var knap så heldig. Jeg mente selvfølgelig at man kan vinde MEGET ved at skærer ned på kulhydraterne, ikke at han kunne vinde mig :P

Lil'D skrev:
Jeg spiser ALDRIG kulhydrater mere ;)


Dennis hvordan ordner vi så lige det? ;)



_________________
Hvis gymnastik var let hed det fodbold...
Offline Profil
Indlæg: 31. mar 2011, 22:35
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 17. aug 2010, 19:52Indlæg: 669Geografisk sted: Hobro(nx)
Hvem-fan skrev:
skærer


Tilgiv mig Louise, men prøv med prøve ;)


Offline Profil
Indlæg: 1. apr 2011, 07:24
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 1. nov 2009, 22:52Indlæg: 211Geografisk sted: Aalborg
Well well well, enten bliver det begge dele eller så bliver det nok og skære ned på kulhydraterne (:


Offline Profil
Indlæg: 14. apr 2011, 22:37
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Har ikke kunne kommet på forum længe derfor det sene svar.

Som du selv påpeger bør man ligge i overskud for at tage på og underskud for at tabe sig. Der er stadig mange forskellige meninger om, om man kan tage på i muskel og tabe fedt samme tid.
Jeg har ikke selv prøvet da jeg ikke har noget fedt at forbrænde, men læste engang, at hvis træningen er cardio blandet med styrke kan man begge dele.
Det forudsætter dog, at ens primære energikilde er protein og nu kan jeg desværre ikke huske hvor meget energi et gram protein indeholder, men det er IKKE særlig meeget, i forhold til fedt eller kulhydrat.
Men svaret på hvorfor det er sådan, er at hvis vi antager ALT du indtog var enten kulhydrat eller fedt, så ville det du ikke fik forbrændt sætte sig som fedt.
Hvorimod hvis alt det du åd var protein ville det resterende "ryge lige igennem".
Så vil klart mene det var lettest at arbejde med et mål a gangen.

Derudover vil jeg tilføje, at det med man skal ha så og så mange kcal er lort.
Jeg vejer 62kg og indtager mellem 1200-1500kcal om dagen og har gjort det flere måneder nu, i følge de kloge skal jeg indtage 2000-2500 for a ku veje det.
Prøv dig frem, hvad der virker for dig :)



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 28. apr 2011, 12:54
BrugeravatarErfaren brugerErfaren brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 21:24Indlæg: 664Geografisk sted: Esbjerg
Toni skrev:
Det forudsætter dog, at ens primære energikilde er protein og nu kan jeg desværre ikke huske hvor meget energi et gram protein indeholder, men det er IKKE særlig meeget, i forhold til fedt eller kulhydrat.


Protein indeholder 17kj per gram ligesom kulhydrater, men en større del går til varme under optagelsen. like 30% eller sådan noget hvor det vidst er 5 for kulhydrat.
Så forskellen er ikke ret stor.
Men kroppen er selvfølgelig bedre til at forbrænde kulhydrat frem for protein

Just clearing out some details


Toni skrev:
Jeg har ikke selv prøvet da jeg ikke har noget fedt at forbrænde, men læste engang, at hvis træningen er cardio blandet med styrke kan man begge dele.

Man forbrænder fedt/kulhydrat alt efter hvor meget ilt man har til rådighed
Det kræver mere ilt at forbrænde fedt end kulhydrat
Hvis man arbejder ved lav intensitet har man masser af ilt og forbrænder primært fedt
Jo højere intensiteten bliver jo mere skifter det over mod forbrænding af kulhydrat.

g2g I might return



_________________
http://www.youtube.com/watch?v=_akrmvV8M_0
Lawrence Krauss: "The stars died so that you can be here today"
Carl Sagan:The beauty of a living thing is not the atoms that go into it. But the way those atoms are put together
Offline Profil
Indlæg: 29. apr 2011, 22:01
BrugeravatarSuper brugerSuper brugerTilmeldt: 27. sep 2005, 11:59Indlæg: 2252Geografisk sted: Skagen
Lige præcist takker! ;)

Angående det sidste, det stemmer, men det relevante var at fedt og kul sætter sig, i forhold til protein(:



_________________
Billede
Offline Profil
Indlæg: 10. aug 2017, 14:59
Ny brugerNy brugerTilmeldt: 10. aug 2017, 14:55Indlæg: 2
hi
please tell us
how to reduce belly fat



_________________
Ab Workouts are those cardio exercise that affect the abdominal muscles.
Offline Profil

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter:

Alle tider er UTC + 1 time
Side 1 af 1
17 indlæg
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst
Søg efter:
Skriv nyt emne  Svar på emne
Hop til:  
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer